In het kort

De gemeente controleert of inwoners op het juiste adres ingeschreven staan. Staat er iemand ingeschreven op uw adres die er niet meer woont? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te doen. Als blijkt dat de adresgegevens niet kloppen, verandert de gemeente de gegevens.

Organisaties die gegevens uit de administratie van de gemeente gebruiken kunnen ook een adresonderzoek aanvragen.

Meer informatie

VERWIJZINGEN

Nieuws Louisa 5

Bijgaande formulieren zijn interessant

klantvragen

Uittreksels & verklaringen uit bevolkingsadministratie >> Uittreksels uit gemeentelijke registers

Aan welke voorwaarden moet u voldoen?

Hoe gaat het in zijn werk?

ONDER landelijke tekst

Wat neemt u mee?

  • uw geldige identiteitsbewijs
  • bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning (bijvoorbeeld een koop- of huurovereenkomst)

Weet u om welke persoon het gaat? Geef dan ook de naam, geboortedatum en/of telefoonnummer van deze persoon door.

Achtergrond

Een adresonderzoek duurt maximaal 3 maanden. U krijgt hierover bericht van de gemeente. De gemeente kan na het onderzoek iemand uitschrijven of inschrijven op een nieuw adres.

Onze tips