Adresonderzoek
In het kort
De gemeente controleert of inwoners op het juiste adres ingeschreven staan. Staat er iemand ingeschreven op uw adres die er niet meer woont? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te doen. Als blijkt dat de adresgegevens niet kloppen, verandert de gemeente de gegevens.
Organisaties die gegevens uit de administratie van de gemeente gebruiken kunnen ook een adresonderzoek aanvragen.
Meer informatie
VERWIJZINGEN
Bijgaande formulieren zijn interessant
klantvragen
Uittreksels & verklaringen uit bevolkingsadministratie >> Uittreksels uit gemeentelijke registers
Aan welke voorwaarden moet u voldoen?
Hoe gaat het in zijn werk?
ONDER landelijke tekst
Wat neemt u mee?
- uw geldige identiteitsbewijs
- bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning (bijvoorbeeld een koop- of huurovereenkomst)
Weet u om welke persoon het gaat? Geef dan ook de naam, geboortedatum en/of telefoonnummer van deze persoon door.
Achtergrond
Een adresonderzoek duurt maximaal 3 maanden. U krijgt hierover bericht van de gemeente. De gemeente kan na het onderzoek iemand uitschrijven of inschrijven op een nieuw adres.
Onze tips