Functioneel beheerder generieke applicaties
Hellevoetsluis | 20% flexibel arbeidsvoorwaardenbudget | € 5.000 opleidingsbudget | flexibele werktijden
Dit ga je doen
Als functioneel beheerder generieke applicaties richt je je op gebruiksbeheer, transitie- en wijzigingsbeheer en functionaliteitenbeheer. Deze veelzijdige functie, waarbij beheer van een Cloud omgeving (zoals Office365) centraal staat, vraagt een creatieve manier van denken en werken dan het traditioneel functioneel beheer. Zo ziet dat eruit:
Je opent je mailbox en ziet dat er vragen zijn vanuit de interne klanten en leveranciers. Er zijn wat complicaties voorgevallen en zij hebben behoefte aan jouw expertise. Je merkt op dat het een uitdagende taak is en hiervoor andere disciplines nodig hebt. Jij stelt daarom jouw eigen multidisciplinaire projectgroep op en coördineert deze. Zodra deze is samengesteld, ga je aan de slag en beheert waar nodig de autorisaties van de toegangsbeveiliging van het informatiesysteem. Nadat je dit probleem hebt opgelost en iedereen dankzij jou weer aan het werk kan, valt het je op dat bepaalde processen beter op elkaar afgestemd kunnen worden.
Hiervoor haal je de behoefte op bij de klant en gebruikt managementinformatie om dit te kunnen waarmaken. Hierin heb je zowel een adviserende als uitvoerende rol, dat maakt de functie zo veelzijdig en is het mogelijk dat je veel eigen inbreng kan leveren. Zodra je een idee hebt gevormd van hoe je dat proces kan verbeteren, zorg je voor de specificaties en gebruikersdocumentatie zodat iedereen binnen de organisatie gebruik kan maken van jouw efficiënte implementatie. Uiteraard doe je dit nadat je getest hebt of het op functioneel en technisch gebied na de wijzigingen en releases goed in elkaar zit.
Arbeidsvoorwaarden
Een dynamische werkomgeving die volop in ontwikkeling is, denk daarbij bijvoorbeeld aan de digitale transformatie de het Waterschap moet doormaken. Een ontwikkeling waar je zelf een belangrijke bijdrage aan zal gaan leveren. De werkwijze binnen de afdeling wordt gekenmerkt door zelfstandigheid en verantwoordelijkheid bij professionals. Waterschap Hollandse Delta valt onder de Sectorale Arbeidsvoorwaarden Waterschappen (SAW). Deze cao bevat een uitgebreid marktconform arbeidsvoorwaardenpakket met onder andere goede regelingen op het gebied van studie en een keuzesysteem voor arbeidsvoorwaarden, zijnde het IKB (individueel keuze budget) waarmee iedere medewerker naast zijn of haar basissalaris beschikt over een vrij besteedbaar budget. Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring.
Dit breng je mee als Functioneel beheerder
- Je beschikt over ruime Office 365 kennis en ervaring;
- Je hebt HBO werk- en denkniveau en beschikt over kennis en ervaring met het uitvoeren van de werkzaamheden volgens modellen, methoden en technieken zoals BiSL, Agile (SCRUM), PRINCE2, ITIL, TMAP;
- Je bent klant- en servicegericht, resultaatgericht en accuraat;
- Je beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in oplossingen zonder het grote geheel uit het oog te verliezen.
Over Hellevoetsluis
In Zuid-Holland-Zuid zorgt waterschap Hollandse Delta voor stevige dijken en duinen, voor het zuiveren van afvalwater en voor schoon water in de watergangen, zoals sloten en plassen. In natte tijden gaat het waterschap overstromingen tegen. In droge perioden zorgt Hollandse Delta voor voldoende water in singels, sloten en plassen. Ook onderhoudt het waterschap vrijwel alle wegen en fietspaden buiten de bebouwde kom. De afdeling ICT zet de komende jaren in op het samenwerken met partners (outtasking en outsourcing, groeien naar een regie organisatie) en heeft als sourcing strategie gekozen voor “Cloud tenzij”. Het team kent de disciplines Servicedesk, Systeembeheer, Technische Automatisering en Projectleiding.
Past deze vacature bij jou?
Ben jij die enthousiaste ICT-er die met veel energie en kennis van zaken bijdraagt aan de ontwikkeling van het team ICT van het Waterschap Hollandse Delta? Solliciteer dan snel! Voor vragen over de functie-inhoud neem je contact op met Michel van den Hoek, kwartiermaker team Informatiemanagement (telefoonnummer 06-53435287).