Ik heb hulp nodig bij huishoudelijke taken
Afhankelijk van je persoonlijke- en woonsituatie kan het doen van huishoudelijke taken zoals bijvoorbeeld schoonmaken, koken, tuinieren of een klusje doen soms voor problemen zorgen.
Het kan moeilijk zijn om iemand in de familie of omgeving te vragen om je te helpen. Misschien wordt het gemakkelijker als je iets terug kan doen. Bijvoorbeeld door aan de buurman/vrouw te vragen om de heg voor je te knippen omdat je er zelf niet goed meer bij kan. Je zou kunnen aanbieden om te helpen met iets wat je wel kan, bijvoorbeeld eten koken, de stoep vegen of een boodschap doen.
Binnen Sloterburg zijn vrijwilligers actief die (soms tegen een kleine vergoeding) willen helpen. Je kan ook op WeHelpen kijken daar wordt hulp aangeboden en je kan ook jouw vraag stellen. Misschien is er wel iemand in de buurt die kan helpen en kan je zelf ook iets voor iemand anders betekenen.
Wanneer de problemen met het doen van huishoudelijke taken onoplosbaar worden kan je contact opnemen met SloterWijzer, telefoon 0123 456 789. De receptioniste neemt je vraag op en geeft deze door aan een van de consulenten die vervolgens contact met je opneemt. De consulent SloterWijzer kan met je afspreken om bij je thuis de situatie te bespreken tijdens het keukentafelgesprek. Kom je in aanmerking voor professionele begeleiding of huishoudelijke hulp? Houd er dan rekening mee dat daar kosten aan verbonden zijn in de vorm van een inkomensafhankelijke eigen bijdrage. Op het Cak kan je jouw eigen bijdrage berekenen.
Wellicht ook interessant?
Hoe verloopt uw aanvraag?
Nog te doen: Download uw aanvraag formulier -
U start uw aanvraag door het formulier te downloaden naar uw computer.
Momenteel bezig: Invullen van uw aanvraagformulier
Print het gedownloade document en vul de gegevens in.
Nog te doen: Verzenden van uw aanvraagformulier
Verstuur uw formulier per post naar het aangegeven adres of scan uw formulier in stuur het per e-mail naar ons op.
Afgerond: Beoordeling van uw aanvraag
Nadat wij uw formulier hebben ontvangen krijgt u binnen 6 weken van ons antwoord.
Vragen? Wij helpen u graag!
Heeft u liever persoonlijk contact voor een vraag, opmerking of suggestie? Wij zijn via de volgende kanalen te bereiken
Leonie van der Lente
KCC-medewerker